Krátká úvaha o hledání asistenta pedagoga

První krok k úspěchu hledání vhodného asistenta není v hledání jeho samého, ale v hledání vhodné instituce školky nebo školy. Tam, kde vedení školy spolupráci s asistentem nezná anebo rovnou nechce, je lepší se takové škole nebo školce vyhnout a poohlédnout se po jiných možnostech. 

Pro vedení školy je zajištění asistenta administrativní, ale i personální zátěží. Ale naopak takové vedení, které ve spolupráci s asistentem vidí výhodu nejen pro integrované dítě, ale i pro ostatní děti v kolektivu, tam je oslovení školy už poloviční výhra.

Jednoduše řečeno, zkažená ryba smrdí od hlavy, a tam, kde hlava – vedení nebude začlenění asistenta pedagoga nakloněné, tam se dají očekávat problémy.

Je jasné, že každý nemá možnost výběru z více škol či školek v dosahu. Ale určitě se vyplatí, je-li to možné, zjistit si v předstihu postoje vedení k asistentům. Asistenta pedagoga si v našem případě vždy školka i škola našla sama, brala ze svých zdrojů anebo v předstihu vhodného asistenta pedagoga hledala. Školní institucí vybraný asistent vždy zapadl do kolektivu pedagogů.

– jf –

O vaše zkušenosti s hledáním asistentů pedagoga se můžete podělit v našem diskuzním fóru.

Sdílet